Zoekresultaten: klantparticipatie, woonwensen, achtergrond

9 gevondengesorteerd op relevantie of kies voor sorteren op datum

Platforms voor en door klanten
In het land zijn diverse initiatieven van klanten te zien. In de gehandicaptensector en ggz-sector zijn jaren geleden de eerste klantinitiatieven al gestart. In de ouderenzorgsector neemt het aantal initiatieven nu ook gestaag toe. Daarmee samenhangend ontstaan er ook meer platforms voor en door klanten om ervaringen en kennis uit te wisselen. Hieronder volgt een greep uit het brede aanbod van.. 06-08-2009

Klantparticipatie: de rol van aanbieders
Om in te spelen op de veranderende vraag, de diversiteit van de doelgroep en de toenemende 'macht van de klant' zal een aangepast aanbod en een open houding van organisaties nodig zijn. 04-08-2009

Rol van de klant
Niet alleen zijn wensen van klanten op het vlak van wonen, zorg en welzijn divers. Ook de rol die zij vervullen bij de totstandkoming van arrangementen op het gebied van wonen, zorg en welzijn loopt uiteen. Dit vertaalt zich in het brede scala van mogelijke klantinitiatieven. 04-08-2009

Particulier opdrachtgeverschap
Steeds meer mensen willen meedenken en meebeslissen over de bouw, de inrichting en indeling van hun woning, zowel in koop- als huursector. 23-06-2009

Woongroepen
Er zijn ongeveer 300 woongroepen voor senioren. Daarvan zijn er 160 officieel ingeschreven bij de Landelijke Vereniging Groepswonen Van Ouderen. 23-06-2009

Kopersgroepen
Een kopersgroep is een groep zorgvragers die met 'eigen' financiële middelen, voorzieningen op het terrein van wonen, zorg en welzijn in gemeenschappelijk verband inkoopt en arrangeert (Goudriaan e.a., 2005). 23-06-2009

Ouderinitiatieven
Al jaren zijn er initiatieven van ouders die eigen woonzorginitiatieven voor hun kind (willen) realiseren. 23-06-2009

Zorgcoöperatie
Een zorgcoöperatie is een vereniging met leden en een onderneming die zelf diensten en zorg kan verlenen, geïnspireerd volgens Zweeds model. 23-06-2009

Van verplicht nummer naar interactie
Het begrip bewonersparticipatie ligt veel corporatiemedewerkers in de mond bestorven. Maar dekt de vlag de lading wel? In veel gevallen is participatie routineus overleg geworden en moet de legitimiteitsvraag worden gesteld. De behoefte van beide partijen om, op welke manier ook, met elkaar in gesprek te zijn, is onverminderd groot, maar het moet ánders. De bewonersparticipatie evolueert naar.. 17-08-2005