BRANDVEILIGHEIDSPROJECT IN DE SENIOR GROUP

0

ONTWERPWERK OVER HET THEMA: “BRANDVEILIGHEID IN DE KLEINKLEIN”

Persoonlijkheden van kinderen: Bij het verwerven van kennis op het gebied van brandveiligheid, het veilig kunnen gedragen in extreme situaties, bij de ontwikkeling van cognitieve processen. Kleuterleidsters: het pedagogisch potentieel ten volle benutten om onderwijs- en opvoedingsproblemen op te lossen door kinderen veilig gedrag en brandveiligheidsregels aan te leren.

Ouders: In afstemming, de continuïteit van het onderwijsproces, het waarborgen van de veiligheid van kinderen. Projecttype – informatief en praktisch Doel van het project: bij kinderen vormgeven aan een bewuste en verantwoorde aanpak van de implementatie van brandveiligheidsregels. Rust jezelf uit met de kennis, vaardigheden en capaciteiten die nodig zijn om met extreme situaties om te gaan.

Ontwerprelevantie: hoeveel jaar worden mensen bedreigd door brand, bijna net zo lang als ze er bescherming tegen proberen te vinden. Er zijn veel feiten die bijdragen aan de groei van branden in de moderne wereld, maar de belangrijkste factor is de menselijke factor. Het probleem van branden is niet alleen acuut in ons land, maar ook in onze regio. In de afgelopen jaren is het aantal door de mens veroorzaakte branden aanzienlijk toegenomen. Een kinderachtige grap is vaak de oorzaak van een brand.

Ouders nemen dit probleem niet serieus genoeg. Kinderen kunnen spelen met brandbare voorwerpen, voor velen is een aansteker speelgoed. Om iemands houding ten opzichte van dit probleem te veranderen, is het noodzakelijk om dit probleem al in de voorschoolse fase van de ontwikkeling van een kind aan te pakken.

Het is noodzakelijk om het bewustzijn en de houding van mensen ten aanzien van brandveiligheid te veranderen, en de kindertijd is het meest bevorderlijk voor het vormgeven van de regels voor brandveiligheid. Kleuterschool en ouders moeten hun inspanningen bundelen om kinderen te beschermen tegen een mogelijke tragedie, doelgericht werk is nodig om een ​​cultuur van vuurgedrag in hen te creëren.

Kalender – thematische planning van werkzaamheden aan het project: “Brandveiligheid”. December. Week 1 Maandag 1 – Overweeg de functiefoto’s “You Can’t Play With Fire”. 2 – Gesprek over het onderwerp: “Waarom is vuur nuttig en gevaarlijk.” 3 – Didactisch spel “Zoek elektrische apparaten en vertel ze waarom ze gevaarlijk zijn.”

4-Expositie van handwerk met als thema: “Vuur is een gevaarlijk spel”. (Samen met ouders). Doel – het analyseren van brandsituaties bij kinderen, het verdiepen en systematiseren van de kennis van kinderen over de oorzaken van brand. Dinsdag 1 – Interview over het werk van brandweerlieden. 2 – Didactisch spel “Wat een brandweerman nodig heeft om te werken”. 3 – Lezing door S. Marshak “Fire”.

4 – Gesprek met de elementen van het spel “Magic Dream” – kinderen moeten een verhaal vertellen over brand of brandgevaar. Het doel – kinderen kennis laten maken met het beroep van brandweerman, respect bijbrengen voor het werk van brandweerlieden. Ontwikkel het inzicht dat naleving van brandveiligheidsregels altijd en overal verplicht is. Woensdag 1 – Bezoek aan de kleuterschool (kennismaken met de brandhoek, waarschuwingssysteem, evacuatieroutes.

2 – Oefening “Leren om een ​​brand telefonisch te melden.” 3 – HERINNERING VAN DE LIJN “JONGE BRANDBESTRIJDER”. 4 – “Dappere brandweerlieden” rollenspel kinderen hoe ze een brand correct telefonisch melden, hen kennis laten maken met de brandhoek in de kleuterschool, hen leren in games die het werk van brandweerlieden en brandgevaarlijke situaties weerspiegelen Donderdag 1-Boshospitaal “Op bezoek bij een wijze uil” 2 – Het lezen van Michałkow’s “Uncle Stepa” 3 – Productieactiviteiten – een tekening over het thema: “Vuur” 4 -Laboratorium “Gorelkin” – experiment nr.

1- “Voorwerpen waarvan het materiaal vatbaar is voor de snelste verbranding. ” 5 – Tentoonstelling volgens thema “Vuur is een vriend of een vijand.” Doel – kinderen de basisvaardigheden van eerste hulp bij brandwonden bijbrengen. Kinderen door ervaring laten zien, hoe snel voorwerpen van verschillende materialen gloeien. Leer om brandgevaarlijke situaties in tekeningen weer te geven.

Vrijdag 1 -Project voor het album “Alles over brandveiligheid” (ansichtkaarten, tekeningen, foto’s). 2 -Sportspellen 3 – Presentaties bekijken “Vuur vriend of vijand”, “Wat voor vuur” 4-Competitie voor de beste ouder-kind poster “Speel niet met vuur”. 5 – Ervaring nr. “Hoe je een brand kunt blussen”. Het doel – kinderen leren om te handelen in extreme situaties. Ontwikkel aandacht, geheugen. Verbeter de kennis over brandveiligheid en stel gedragsregels vast. Laat de kinderen zien met welke producten een brand kan worden gedoofd.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in