Het doel van dit werk is om informatie en belangrijke feiten

0

Over het onderwerp te verzamelen en beschikbaar te maken voor de samenleving, om het begrip te vergemakkelijken, de belangrijkste voordelen van organisaties te presenteren en hun kenmerken te benadrukken, zowel op legale, vrijwillige als andere manieren.

HISTORISCHE ONTWIKKELING EN VOORDELEN CONCEPTENVolgens (Marcondes 2010, p.440) zegt hij: hoewel de eerste uitkeringsregeling door middel van werknemersparticipatie in de bedrijfswinsten, in de Verenigde Staten van Amerika (VS) plaatsvond rond de eeuwwisseling van Pennsylvania in 1974, de grote opmars van uitkeringen plannen vonden plaats tijdens de tweede wereldoorlog.

De noodzaak van de oorlog zorgde voor een ernstig tekort aan arbeiders. Toen de loonsverhogingen eenmaal door de federale overheid werden gecontroleerd, vonden werknemers en vakbonden nieuwe manieren om werknemers aan te trekken en te behouden. De bazen boden voordelen die niet door de overheid werden gecontroleerd.

Als de regering geen hogere lonen toestond, boden werkgevers andere manieren aan om mensen te belonen voor het werk dat voor de organisatie werd gedaan, zoals het betalen van medische zorg, levensverzekeringen en subsidies voor bedrijfsonderhoud. Hij vervolgt: het belastingbeleid stimuleerde de aanhoudende groei van uitkeringsprogramma’s.

Veel van de uitkeringen zijn voor de ontvanger vrijgesteld van belasting en kunnen aftrekbaar zijn van schulden in verband met aan de overheid te betalen belastingen en heffingen. In de Verenigde Staten (VS) vormen uitkeringen tegenwoordig het grootste deel van de arbeidskosten. In 1929 vertegenwoordigden ze slechts 3% van dit totaal, in 1969 31% en in 1995 bereikten ze 40%.

In overeenstemming met de auteur: het kan worden gezien dat de percentages die worden betaald als het verstrekken van voordelen aan haar werknemers, wordt geverifieerd dat door de laatst geanalyseerde percentages de organisatie aanzienlijk profiteert door sociale voordelen aan haar werknemers te bieden, aan de andere kant, de werknemers verhogen ook hun koopkracht en kwaliteit van leven door dit proces te delen met een klein bedrag.Volgens (Marcondes 2010)

zijn vergoedingen indirecte aspecten van de totale beloning van werknemers, ze omvatten vergoedingen buiten het werk, betaling van verzekeringen en medische hulp, diensten aan werknemers en pensioeninkomen.(…) Volgens: Chiavenato (2008, p.345) zijn sociale voordelen voorzieningen, gemakken, voordelen en diensten.degene die bedrijven hun werknemers aanbieden, in de zin dat het hen moeite en zorgen bespaart.

Het kan door bedrijven worden aangeboden in 02 (twee) opties, geheel of gedeeltelijk door de organisatie.Normaal gesproken: mensen worden niet rechtstreeks in geldvorm betaald en vormen daarom een ​​onmisbaar middel om het personeelsbestand op een bevredigend niveau van tevredenheid en productiviteit te houden.

Echter ( CHIAVENATO, 2010), zegt: sociale voordelen zijn extra’s en voordelen die door organisaties worden aangeboden, als een aanvullende betaling van salarissen, aan alle of een deel van hun werknemers.Voordeel: het verstrekken van een uitkering werkt motiverend, een organisatie moet structureren om voorwaarden te scheppen om talent te behouden en een motiverende omgeving voor haar medewerkers te creëren.

DOELSTELLINGEN VAN VOORDELEN IN ORGANISATIESMOTIVATIE: Volgens (Chiavenato 2003) zijn de factoren motivatie en hygiëne daarom die factoren die ontevredenheid in de organisatieomgeving kunnen voorkomen, maar ze zijn niet voldoende om werknemerstevredenheid te genereren. In algemene termen / op basis van deze conclusies / beweren Heberg en zijn medewerkers dat mensen alleen worden gemotiveerd door intrinsieke factoren, dat wil zeggen dat alleen het werk zelf en de factoren die direct verband houden mensen kunnen motiveren.

Met de auteur kan worden overeengekomen dat een gemotiveerd persoon elke activiteit met veel meer kwaliteit en efficiëntie zal uitvoeren. Daarom zijn mensen bezig met het motiveren van hun medewerkers door middel van specifieke programma’s. En hij gaat verder met te zeggen dat motivatie kan worden gedefinieerd als een reeks psychologische factoren, bewust of niet, die met elkaar integreren en het gedrag van het individu bepalen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in