Nieuw aanbod van zorgorganisaties effectief vermarkten – Aedes-Actiz Kenniscentrum Wonen-Zorg

0

Deze werkconferentie is volgeboekt. Er is een extra bijeenkomst gepland op 3 juni
Als gevolg van de extramuralisering en het scheiden van wonen en zorg ontwikkelen woon-/zorgorganisaties steeds vaker nieuwe producten en diensten. Voorbeelden zijn het verhuren van zelfstandige woningen of het leveren van arrangementen in wijken en buurten. In alle gevallen moeten organisaties nu zélf op zoek naar hun klanten.

Maar: wie is die klant, welk aanbod past het beste en hoe bereikt u uw doelgroep? Dit zijn geen vrijblijvende vragen, maar pure noodzaak om effectief en rendabel uw vastgoed, zorg en diensten te kunnen leveren. Daarom nodigen het Aedes-Actiz Kenniscentrum Wonen-Zorg en ActiZ u uit voor een werkconferentie met een introductie in marketing én workshops voor de vertaling naar uw eigen praktijk.

Doelstelling en resultaat

Het doel van deze werkconferentie is om woon-/zorgorganisaties te informeren, inspireren en motiveren om hun nieuwe aanbod actief aan te laten sluiten op de vragen en behoeften van nieuwe en bestaande klantgroepen. Na afloop van de bijeenkomst kennen deelnemers basisbeginselen en handvatten om in de eigen praktijk met marketing aan de slag te gaan.

Programma

Tijd Omschrijving
13:00 uur Inloop en ontvangst
13:15 uur Welkom door Penny Senior, adviseur Aedes-Actiz Kenniscentrum Wonen-Zorg
13:20 uur Iedereen is anders: leefstijlen van ouderen
Gert Jan Hagen en Marieke de Kogel van SmartAgent nemen u mee in de wereld van ‘leefstijlsegmentatie’ bij ouderen. Grote verschillen tussen ouderen hebben een groot effect op hun reactie op het aanbod van producten en diensten. Hoe kunt u deze kennis in de praktijk toepassen?
14:00 uur Daten met je klant: klantverleiding door zorgorganisaties
Johan Westerbeek van Zuiver Marketing laat zien hoe u klantgroepen kunt onderscheiden, met hen in contact kunt treden, verleiden om voor uw aanbod te kiezen én uw marketing- en communicatiebudget zo goed mogelijk inzet.
14:30 uur Vind de bewoner die bij u past
Annemiek Schut van Woonz.nl (winnaar van de NIMA Zorgmarketingprijs 2014) geeft u drie belangrijke inzichten waarmee u concreet aan de slag kunt om de bewoner te vinden die bij uw concept past. Annemiek gaat in op The Why, de drijfveren van de moderne senior en een integrale marketingcommunicatie-aanpak die daarbij aansluit.
15:00 uur Pauze
15:20 uur Workshops in parallelsessies (2 x 45 minuten: groepen van maximaal 12-14 deelnemers):

A.Johan Westerbeek: ‘Kijken door de ogen van de klant!’ 

In deze workshop krijgt u opdrachten die u dwingen om in de huid van de klant te kruipen: u beleeft het zoek- en keuzeproces van de klant. Met die ervaring kunt u het marketing- en verhuurproces van uw organisatie afstemmen op het aankoopproces.

B. GertJan Hagen en Marieke de Kogel: ‘Klantsegmentatie in de praktijk!’ 

In deze workshop ontwikkelt u voor verschillende klantsegmenten een eigen propositie. U kunt daarmee uw zorgproducten laten aansluiten op de behoeften en gevoelens van uw verschillende klanten. Ook kunt u uw producten scherper voor het voetlicht te brengen door een juiste keuze voor mediakanalen, tone of voice en het soort contact.

17:00 uur Afsluiting

Wanneer

Dinsdag 6 mei 2014 13:00 – 17:00 uur.

Locatie

Bartholomeus Gasthuis, Lange Smeestraat 40, Utrecht

Kosten

€ 65,- voor leden van Aedes, ActiZ en kennispartners RIBW Alliantie, VGN en GGZ Nederland en € 95,- voor niet-leden. Deze tarieven zijn exclusief BTW.

Aanmelden

Deze werkconferentie is volgeboekt. Er is een nieuwe bijeenkomst gepland op 3 juni.
Bij aanmelding is voorrang gegeven aan zorgorganisaties en woningcorporaties.

Contact

Penny Senior, adviseur Aedes-Actiz Kenniscentrum Wonen-Zorg, 06-25034362 of [email protected]